اولین جلسه از مجموعه هم‌اندیشی سردبیران دانشگاه تهران به دعوت مدیریت محترم نظارت ارزشیابی دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر محمدرضا نقوی و با حضور مدیران مسئول و نمایندگان موسسه فرنام در سالن شورای معاونت پژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد. 

بعد از برگزاری موفق چهار جلسه هم‌اندیشی سردبیران مجلات دانشگاه تهران در سال 1397، اولین جلسه از مجموعه جلسات همفکری و هم‌اندیشی مجلات دانشگاه تهران در سال 1398با موفقیت به پایان رسید. 

در این جلسه از 30 سردبیر برتر مجلات دانشگاه تهران دعوت شد تا در جلسۀ هم‌اندیشی و تبادل نظر درخصوص مجلات این دانشگاه شرکت کنند. 

بررسی وضعیت مجلات، ارزیابی مجلات، مرور قوانین روز نشر بین‌المللی، صحبت دربارۀ مشکلات و ارائۀ راه‌حل‌ها و مباحثی چون مشکلات پیش‌رو بعد از تحریم‌ها، نحوه زمان‌بندی انتشار و مدیریت منابع مالی به بحث گذاشته شد. 

امیدواریم که بتوانیم در کنار دانشمندان ایرانی و در راستای انتشار صحیح مقالات، آنگونه که آیندگان به آن استناد کنند، به ارتقا جایگاه علمی ایران کمک کنیم.

لینک خبر در وب سایت دانشگاه تهران

 

 

در راستای توانمندسازی و آموزش کارکنان واحد مجلات دانشگاه تهران و با هماهنگی مدیریت محترم ادارۀ کل نظارت و برنامه‌ریزی پژوهشی دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر محمدرضا نقوی و کمسیون ارتقا نشریات دانشگاه تهران، در تاریخ ۱۱/ ۱۳۹۸/۰۲ از ساعت ۹ الی ۱۲، جلسۀ آموزشی و هم‌اندیشی برای کارشناسان ۳۰ مجلۀ برتر دانشگاه تهران در اتاق شورای معاونت  پژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور نمایندگان معاونت  پژوهشی دانشگاه تهران و موسسۀ فرنام برگزار شد و اولین جلسه از مجموعۀ آموزشی ارتقا جایگاه جهانی نشریات دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۸ بود، بیان شد که: استانداردسازی نشر مجلات و آماده‌سازی آنان برای نمایه‌سازی، در کنار آموزش کادر فنی مجلات امری ضروری است که باید به آن توجه شود.

در این جلسه که با استقبال فراوان شرکت‌کنندگان مواجه شده بود، ابتدا تعریفی از سمت کارشناس مجله ارائه شد و ضمن بحث دربارۀ نقش و وظایف این عزیزان، نکاتی دربارۀ مقاله‌نویسی، نشر استاندارد، اخلاق در نشر و نحوۀ تفسیر نتایج به‌دست‌آمده از نرم‌افزار سرقت ادبی توضیح داده شد. دربارۀ تمام مسائل فوق نیز هم‌اندیشی صورت گرفت و نظرات مختلف در خصوص روش‌های تسهیل انجام موارد به بحث و نقد گذاشته شد.