شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات وب‌سایت مؤسسۀ فرنام

 

قوانین پیش رو، راهنماها، دستورالعمل‌ها، مرام‌نامه و مطالبی که در این سایت پیش روی شما قرار می‌گیرد، قراردادی قانونی است بین شما (کاربر) و فرنام (ما)، که از این به بعد به آن «قوانین» می‌گوییم. با ورود به سایت فرنام (Farname.ir)، سایت‌های وابسته و زیرمجموعه‌ها، و ساب‌دامنه‌ها (سایت)، شما موافقت خود را با این قوانین اعلام می‌دارید. فرنام این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا در هر زمان، تمامی یا بخشی از این قوانین را بدون اطلاع قبلی اصلاح کند. اصلاحیه‌ها از زمان ثبت در سایت معتبر هستند.

 

ثبت‌نام

تمامی کاربران اینترنتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند از امکانات فرنام استفاده کنند، به استثنای اشخاص با سن کمتر از 16 سال. برای استفاده از سایت، می‌بایست موافقت خود را با تمامی قوانین سایت اعلام کنید. شما موافقت می‌کنید:

(1) طبق قوانین، دستورالعمل‌ها، و مرام‌نامۀ سایت رفتار کنید و به موارد گفته‌شده عمل کنید.

(2) مسئولیت مالی استفاده از سایت، خریدها، و خدمات دریافت‌شده را بر عهده بگیرید.

(3) تعهدات خود را در قبال پروژه‌ای که دارید انجام دهید، مگر اینکه این تعهدات خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران یا سایت فرنام باشد.

شما مجاز به ساختن بیش از یک حساب کاربری برای سفارش خدمات یا استفاده از امکانات کارفرمایی یا فریلنسر نیستید. با یک حساب کاربری می‌توان از هردو این امکانات  به‌راحتی استفاده کرد. ایجاد دو حساب کاربری در فرنام مجاز نیست.

هنگام ثبت‌نام از شما درخواست می‌شود برای حساب خود نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید. صرفاً شما مسئول حفظ و نگهداری رمز عبور خود هستید. با مشاهدۀ هرگونه فعالیت در حساب شما چنین برداشت خواهیم کرد که شما، یا فردی که شما به او اجازۀ دسترسی داده‌اید، وارد حساب کاربری شما شده است. در صورت مشکوک شدن به دسترسی دیگر افراد به حساب خود، بلافاصله از طریق بخش پشتیبانی به ما اطلاع دهید.

ورود کاربران به وب‌سایت مؤسسۀ فرنام هنگام استفاده از پروفایل شخصی، تخفیف‌ها، ویدئوها و سایر خدمات فرنام به معنای پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین آگاهی از نحوۀ استفاده از سرویس‌ها و خدمات مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیۀ شرایط و قوانین مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام است.

لازم به ذکر است که شرایط و قوانین مندرج جایگزین کلیۀ توافق‌های قبلی محسوب می‌شود.

 

قوانین عمومی

توجه داشته باشید که کلیۀ اصول و رویه‌های مؤسسۀ فرنام، که از این پس فرنام خطاب می‌شود، منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در آینده در قوانین مندرج، رویه‌ها و سرویس‌های فرنام تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی می‌شود و شما توافق می‌کنید که استفادۀ مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است. همچنین توصیه می‌کنیم همواره متن مرام‌نامه تعامل با فرنام را مطالعه کنید. 

 

تعریف مشتری، کاربر یا سفارش‌دهنده

مشتری، کاربر یا سفارش‌دهنده به شخص حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام، فرم سفارش و فرم ورود درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام اقدام کند. همچنین از آنجا که مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام وب‌سایت ارائه‌دهندۀ خدمات علمی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف‌کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید یا استفاده از خدمات فرنام اقدام می‌کند.

 

تعریف فروشنده، سفارش‌گیرنده و شرایط خدمات

محصولات و خدمات ارائه‌شده در وب‌سایت، یا از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود، یا برخی تولیدکنندگان دانش با مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام همکاری می‌کنند و محصولات و خدمات خود را به‌واسطۀ این وب‌سایت به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. منظور از کالای فروشندگان یا ارائه‌دهندگان خدمت، گروه دوم است و فروشنده شخص حقیقی یا حقوقی است که محصول یا خدمت خود را در وب‌سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام عرضه می‌کند و به فروش می‌رساند. همچنین مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام اعتبار فروشنده‌ها را بررسی می‌کند و مدارک مورد نیاز را از آن‌ها می‌گیرد.

- مسئولیت کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط، و همچنین خدمات پس از فروش، خدمات منوط به پذیرش شرایط و صحت آن بر عهدۀ سفارش‌گیرنده یا کاربر است.

- فروشنده یا عرضه‌کنندۀ خدمات، در صورت درخواست خریدار یا سفارش‌دهنده، فاکتور کالاها یا خدماتی را که در سایت عرضه می‌شود ارسال می‌کند.

- خریداران حداکثر تا دو روز بعد از ثبت سفارش، و قبل از قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را از طریق ارسال پیام به پشتیبانی ثبت کنند.

- سفارش‌هایی که حاوی حداقل یک کالا یا خدمت از فروشندگان باشند و تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند، حداقل یک روز بعد (طبق زمان اعلام‌شده در سایت) تحویل خواهند شد. 

- یک روز فاصلۀ زمانی بین سفارش و تحویل کالاها یا خدمات فروشندگان به معنای این است که در صورت خرید کالا یا سفارش خدمات فروشندگان، پردازش سفارش حداکثر یک روز پس از زمان سفارش‌گذاری در مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام شروع می‌شود.

- منظور از یک روز، زمان آماده‌سازی، تأیید نهایی سفارش و ارسال کالا یا تحویل خدمات به انبار مؤسسۀ فرنام توسط فروشنده یا خدمات‌دهنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا یا خدمات تغییر کند.

- در شرایط خاص مثل طرح‌های تخفیفی یا خدمات با تخفیف، احتمال لغو شدن سفارش محصولات فروشندگان یا خدمات ارائه‌شده به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا یا اتمام ظرفیت پذیرش خدمات وجود دارد. مؤسسۀ فرنام مجاز است بدون اطلاع قبلی سفارش‌گیری جدید و فروش را متوقف کند.

- در صورتی‌ که مؤسسۀ فرنام تخفیف به شرط خرید یا سفارش خدمات تا سقف خاصی را اعلام کند (Discount Voucher)، میزان خرید از خدمات دیگر محاسبه نمی‌شود و این کالاها مشمول استفاده از این تخفیف‌ها نمی‌شوند.

- نحوۀ برگشت از فروش کالاهای فروشندگان یا خدمات‌دهندگان طبق رویۀ معمول مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام است، با این تفاوت که فروشنده یا خدمات‌دهنده مسئولیت هرگونه تطابق نداشتن را به عهده می‌گیرد.

- به کالاهای فروشندگان یا خدمات خدمات‌دهندگان تخفیف سازمانی تعلق نمی‌گیرد.

- بخش خدمات پس از فروش تنها در صورتی درخواست مشتری را مبنی بر بازگرداندن کالا یا استفاده نکردن از خدمات می‌پذیرد که برچسب بارکد مؤسسۀ فرنام، که روی کالا نصب شده، از آن جدا نشده باشد و 48 ساعت بیشتر از زمان تحویل سفارش یا خدمات نگذشته باشد. 

 

ارتباط‌های الکترونیکی

هنگامی که از سرویس‌ها و خدمات مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام استفاده می‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‌کنید، یا به مؤسسۀ فرنام ایمیل می‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیۀ اصول و رویه‌ها باشد، شما موافقت می‌کنید که مؤسسۀ فرنام به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس و تلفن‌های رسمی و مورد تأیید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.

برای اطلاع از رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام برای اعضای وب‌سایت ایمیل یا پیامک ارسال کند. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت این‌گونه ایمیل‌ها و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت در خبرنامۀ مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام را در پروفایل خود لغو کنند.

مشتریان می‌توانند هرگونه تخلف و سوءاستفاده از نام مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام را برای پیگیری قانونی به آدرس Info@farname.ir اطلاع دهند.

 

سیاست‌های رعایت حریم شخصی

مؤسسۀ فرنام به حریم خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده می‌کنند احترام می‌گذارد و از آن محافظت می‌کند. فرنام متعهد می‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و برای این منظور تکنولوژی لازم برای هرچه مطمئن‌تر و امن‌تر شدن استفاده از سایت را توسعه دهد. در واقع شما با استفاده از سایت فرنام، رضایت خود را از این سیاست نشان می‌دهید.

همۀ مطالب دردسترس از طریق هریک از خدمات فرنام، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل‌دانلود و کپی، داده‌ها و کلیۀ محتوایی که فرنام تولید می‌کند، جزئی از اموال مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام محسوب می‌شوند و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و دردسترس در انحصار مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام است و هرگونه استفاده بدون مجوز کتبی حق پیگرد قانونی را برای مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام محفوظ می‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدمات قابل‌ارائۀ فرنام و علائم تجاری ثبت‌شده نیز در انحصار مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام است و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت، مشتقات وب‌سایت فرنام، یا هریک از خدمات یا مطالب، دانلود یا کپی اطلاعات با مقاصد تجاری، داده‌کاوی، روبات، یا روش‌های مشابه مانند جمع‌آوری داده‌ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیۀ این حقوق به‌صراحت برای مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام محفوظ است. در صورت استفاده از هریک از خدمات مؤسسۀ فرنام، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که با حساب کاربری و رمز ورود انجام می‌پذیرد بر عهدۀ کاربران است. مؤسسۀ فرنام محصولاتی مناسب افراد زیر 18 سال به فروش می‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکرشده جوان‌تر هستند می‌باید با اطلاع والدین یا قیم قانونی، آن را خریداری کنند.

تنها مرجع رسمی مورد تأیید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.farname.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از آدرس‌های رسمی و تأییدشده در سایت، با شما تماس نمی‌گیریم. وب‌سایت فرنام هیچ‌گونه سایت اینترنتی به‌جز www.farname.ir و همچنین، هیچ‌گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و... ندارد و  هرگز با این روش‌ها با شما تماس نمی‌گیرد. کاربران برای برقراری ارتباط تنها می‌توانند از آدرس‌های ذکرشده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

 

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیۀ سفارش‌های ثبت‌شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌شوند. مؤسسۀ فرنام به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت روز امکان سفارش‌گذاری می‌دهد.

- کلیۀ سفارش‌های ثبت‌شده در سایت فرنام، با ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش‌فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‌گیرند. مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام همواره در ارسال و تحویل کلیۀ سفارش‌های ثبت‌شده نهایت دقت و تلاش خود را می‌کند. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در انبار فرنام به پایان برسد، حتی پس از سفارش‌گذاری مشتری، حق کنسل کردن آن سفارش یا استرداد وجه سفارش برای فرنام محفوظ است و مشتری می‌تواند محصول دیگری را جایگزین کالای به‌اتمام‌رسیده کند.

- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید، مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت‌شده طی 24 تا 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

- فرنام مجاز است بدون اطلاع قبلی سفارش‌گیری جدید و فروش خود را متوقف کند؛ کلیۀ سفارش‌های ثبت‌شده قبل از توقف سفارش‌گیری، پردازش و ارسال می‌شوند. حق قطع فروش کلیه یا بخشی از محصولات یا خدمات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا یا اتمام ظرفیت پذیرش بدون اطلاع قبلی برای مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام محفوظ است.

- در صورت بروز هرگونه خطا در درج قیمت و ارزش ریالی کالاها یا خدمات موجود در سایت فرنام، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام حق دارد سفارش و خرید مشتری را لغو کند. مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب مشتری واریز می‌کند و مشتری با ورود به سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

- کاربران باید هنگام سفارش کالا یا خدمات مورد نظر خود فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل‌پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شمارۀ تماس‌های همراه و ثابت مشتری به‌منزلۀ تأیید صحت آن‌هاست و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشند، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام برای اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را نیز برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش ‌پرداخت شده باشد، تحویل‌گیرنده سفارش یا خدمات هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی به همراه داشته باشد.

- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به‌هیچ‌عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن، ازجمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده به نام شخص حقوقی، وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش به این مسئله دقت کنند و اگر نیاز دارند فاکتور به نام حقوقی برای آن‌ها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینۀ «ثبت‌نام حقوقی» و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند. همچنین آدرسی که خریدار به‌عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست‌کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه داشته باشند، چراکه تغییر آدرس درج‌شده روی فاکتور پس از پردازش و تأیید سفارش، به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

- تحویل سفارش یا خدمات در اماکن عمومی همچون کافه، کافی‌نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس دقیق و قابل‌استناد باشد.

- در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید و مبلغ فاکتور وجود ندارد، هرچند به دلیل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا باشد. اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ‌گونه حقی برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر ازجمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، بر کالای افزوده‌شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمت کالاها و خدمات روبرو نشوند، به‌ویژه دربارۀ کالاها یا خدمات ارائه‌شده با عنوان شگفت‌انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند. سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید (dkc) سفارش خود را دریافت کنند. بدیهی است که مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده ندارد.

 

سرویس مهلت بررسی هفت‌روزۀ فرنام

برای ایجاد سرویس‌های ارزش‌افزوده، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام با همکاری کلیۀ تأمین‌کنندگان خود این امکان را ایجاد کرده تا خدماتی که نیاز به تست و بررسی دارند، تا هفت روز پس از تحویل دارای فرصت تعویض یا مرجوع کردن باشند. اعلام هرگونه نقص فنی مطابق شرایط توافق‌نامۀ گارانتی طلایی شامل سرویس تعویض یا مرجوعی بدون قید و شرط و فراتر از سرویس گارانتی محصول می‌شود. با توجه به گستردگی خدمات ارائه‌شده در وب‌سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام، کلیۀ خدماتی که باید از نظر علمی به دست مصرف‌کننده برسند دارای گارانتی بررسی علمی هستند و مشمول هفت روز مهلت تست خدمات نمی‌شوند.

کارشناسان خدمات پس از فروش مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام ایرادهای اعلام‌شده توسط مشتری را کنترل و بررسی می‌کنند و در صورت تأیید وجود نقص فنی، مشمول استفاده از سرویس فوق می‌شود. 

برای استفاده از سرویس تضمین تعویض هفت‌روزۀ مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام، دقت فرمایید که فاکتور همراه آن ارسال شود. در صورتی که فایل برگشتی در شرایط اولیۀ خود به مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام نرسد، امکان سرویس‌دهی وجود ندارد و فایل خارج از شرایط تعویض محسوب می‌شود. در صورتی که محتوای فایل بعد از ارسال تغییر کند و مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام امکان اصلاح فایل یا خدمات جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار بازگرداند، که نوسان‌های قیمت باعث کاهش یا افزایش این مبلغ نمی‌شود.

 

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

1.  فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌ازحد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفادهٔ مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.

2.   برای بیان نظر یا نقد خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. عنوان خوب کاربران را به خواندن نظر شما ترغیب می‌کند.

3.   نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفادهٔ عملی و تجربهٔ شخصی باشد و مزایا و معایب به ‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.

4.   نقد مناسب نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.

5.   با توجه به تفاوت سطح محصولات مختلف و قیمت آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت بگیرد، نه به‌ صورت مطلق.

6.   برای احترام گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کنید و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.

7.    با توجه به ساختار بخش نظرات، از سؤال ‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کنید و سؤال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.

8.  کاربران ارسال‌کنندهٔ نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کنند و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین و استفاده از کلمات نامناسب باعث تأیید نشدن نظر کاربر می‌شود.

9.   قسمت نظرات سایت با تالار گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تأیید نخواهد شد.

10.  تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کند و قضاوت را به خوانندگان واگذار کند.

11.  از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکنید، دربارهٔ آن نپرسید و نظری ندهید.

12. در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق دربارهٔ قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تأیید نخواهد شد.

13. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

14.  تنها نظراتی تأیید خواهند شد که مرتبط با محصول مورد نظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.

15. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام را در قسمت مربوط به آن اعلام کنند؛ لذا نقد سایت یا خدمات آن را در قسمت نظرات ننویسید.

16. مسائلی را که از آن‌ها اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید. همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن دربارهٔ محصولات جدا خودداری کنید.

17.  بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید است؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری پرهیز کنید.

18.  از کوتاه کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا حد ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمهٔ تأیید نظرات کاربران است.

 

شرایط پرسش و پاسخ

 بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.

- برای آگاهی از تغییرات قیمت، از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.

- از پرسش و پاسخ دربارهٔ آدرس سایر فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی و دادن لینک خودداری کنید.

- پرسش خود را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.

- از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شمارۀ تماس و نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

- توجه داشته باشید که پرسش و پاسخ فقط باید دربارۀ کالا باشد، بنابراین برای پیگیری سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با امور مشتریان مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحۀ «تماس با ما» با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سؤال یا درخواست خود را مطرح کنید.

برای بیان انتقاد و شکایت یا سایر درخواست‌ها و پیشنهادهای خود نیز از فرم صفحۀ «تماس با ما» استفاده کنید یا به آدرس info@farname.ir ایمیل ارسال کنید.

 

 محتوا

مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام در ارائۀ تمامی سرویس‌های خود نهایت تلاش و دقت را دارد و برای تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‌های سازندۀ محصولات استفاده می‌کند. لازم به ذکر است مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام تضمین نمی‌کند که توصیفات محصول یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشند. اگر محصول ارائه‌شده توسط مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام دارای هرگونه مغایرت با اطلاعات درج‌شده در سایت است تنها راه‌حل استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.

وب‌سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حذف شدن صفحه‌های سایت خود یا لینک‌های مرده ندارد. سرویس‌های سایت آن‌گونه که هست ارائه می‌شود و سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام به هچ وجه مسئولیت تأخیر یا دردسترس نبودن سایت را، که می‌تواند ناشی از عوامل طبیعی، نیروی انسانی، مشکلات اینترنتی، خرابی تجهیزات کامپیوتری، مخابراتی و غیره باشد، به عهده نمی‌گیرد.

سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام ممکن است دارای سرویس‌هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌های جمعی باشد، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌های خبری، شبکۀ دوستان و سرویس‌های دیگر، که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکۀ خصوصی دوستان) ارائه می‌شوند. شما توافق می‌کنید که از این سرویس‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.

© کلیۀ محتویات سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام شامل قانون حق تکثیر است و به سایت مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام تعلق دارد.

 

سیاست قیمت‌گذاری

سیاست قیمت‌گذاری در مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام مبتنی بر اصول مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌کننده است. قیمت‌های درنظرگرفته‌شده برای کالاها و خدمات مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام قیمت‌های خرده‌فروشی است که غالباً تولیدکننده یا تأمین‌کنندۀ خدمات آن محصول به صورت مصوب آن را تعیین کرده است. سایر کالاها و خدمات بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می‌شوند.

با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گستردۀ سبد محصولات، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش‌گذاری به صورت قطعی اعلام کند. در موارد بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌هایی در بازار یا اشتباه در قیمت‌گذاری، اگر سفارشی قابل‌تحویل نباشد، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام موظف است در اسرع وقت این موضوع را به سفارش‌دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو کند. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به‌روزرسانی و قیمت جدید اعمال می‌شود. قیمت کلیۀ محصولات با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌ای بابت مالیات و عوارض ارزش‌افزوده پرداخت نمی‌کند و هزینه‌های بسته‌بندی، ارسال و بیمۀ حمل کالا بسته به شرایط سفارش، که در فرم سبد خرید اطلاع‌رسانی می‌شود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.

 

طرح تشویقی پیشنهاد شگفت‌انگیز

این طرح تشویقی برای تجربۀ یک خرید خوب در نظر گرفته شده است. روزانه در این بخش تعدادی از محصولات با تخفیف‌هایی بسیار ویژه‌تر از فروش‌های ویژه درج می‌شوند که این کالاها تنها برای ساعت‌هایی امکان سفارش‌گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به ناموجود تغییر می‌کند و امکان سفارش‌گذاری وجود نخواهد داشت. در صورتی که کالایی روز قبل از فروش شگفت‌انگیز به سبد خرید اضافه شود و هنگام پردازش، کالا در طرح شگفت‌انگیز باشد، قیمت شگفت‌انگیز اعمال می‌شود. به دلیل اینکه این طرح تنها یک طرح تشویقی خرید (پروموشن) است، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام تعهدی در قبال سفارش‌های تعدادی ندارد و در صورت امکان فروش تعدادی هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود. همچنین، به کالاهایی که در این طرح خریداری می‌شوند، دیجی‌بن تعلق نمی‌گیرد. هزینۀ ارسال سفارش بخش شگفت‌انگیز به ازای هر کالا به صورت مجزا و ثابت محاسبه می‌شود و امکان تغییر ندارد.

 

نمایندگی

مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام در هیچ نقطه‌ای از کشور نمایندگی فروش یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیۀ سرویس‌ها، تراکنش‌های مالی و خدمات از دفتر مرکزی آن پردازش می‌شود. لطفاً در صورت مشاهدۀ هرگونه تخلفی از این دست، موضوع را برای پیگیری قانونی به روابط عمومی مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام اطلاع دهید.

 

قوۀ قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج در شرایط عادی قابل‌اجراست و در صورت بروز هرگونه از موارد قوۀ قهریه، مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

مؤسسۀ دانش‌گستر فرنام خود را ملزم به حفظ حریم شخصی کاربران می‌داند. لطفاً در صورت مشاهدۀ هرگونه تخلف، موضوع را از طریق کانال‌های ارتباطی ذکرشده با ما در میان بگذارید.